NOTD: Misa - Pour Me Something Tall and Strong

Jag hade väldigt höga förhoppningar på det här lacket men vet faktiskt inte vad jag ska säga om det. Kladdigt är en sak och dessutom krävde det mååååånga lager för att bli täckande och i en hyfsad nyans. Nej det var inget för mig.

Men, lacket är inte helt värdelöst, det som utgjorde den största katastrofen var att jag drog på för många lager. Jag ville ha ett blått lack åt det lite mörkare hållet och smetade på mer och mer för att uppnå det. Detta ledde ju naturligtvis till att jag kladdade utanför både här och där. Hela fingrarna var blåa tillslut kändes det som, på bilderna nedan har jag ändå försökt mig på en rejäl touch up.


Första lagret blev det väldigt genomskinligt, även efter andra. På tredje började det att ta sig men inte förrän efter fjärde var jag nöjd med opaciteten. Sen smetade jag nog på ytterligare tre lager för att uppnnå den nyans jag ville ha. Detta var mitt största misstag. Naturligtvis stötte jag även i naglarna när jag skulle svara i telefon, och har man då sju inte helt torra lager nagellack på kan ni tänka er själva.


Nej, jag ska ge det en chans till, om ett tag. Just nu är jag väldans trött på blått eftersom jag fortfarande inte lyckats at få bort allt det blåa i nagelbanden. Skönt att jag väntade till idag med att skriva denna, för igår hade jag ABSOLUT inget positivt att säga om det. Nu har jag lite distans och kan känna att det största pluset med lacket var absolut torktiden som var nästan, men bara nästan, lite för snabb.


Här ser ni färgen efter 7 (!) lager. Det var lite denna nyans jag ville uppnå, men jag inser nu att jag ska skaffa mig ett annat lack istället för att kladda så. Även en del skavanker men detta var ändå innan "telefonincidenten".



Detta är väl den färgen lacket egentligen ska ha. Jag borde ha nöjt mig här vid lager 5.


        

Två små klickbara för den som är intresserad.

Kram på er!

EDIT: Det var så här jag ville att nyansen skulle bli. Nu vet jag vad som kommer ligga i nästa H2T-korg. Tack Sminkan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0