Bloggtema v. 13

Veckans tema att blogga kring för nätverkarna på PRET-ty lyder: Hudvårdsrutiner.
Det är 
Fåfängan som är nyfiken på vad vi har för vanor, vilka favoritprodukter som står på hyllan i badrummet, om vi unnar oss ansiktsbehandlingar etc.

Jag har ganska bra hy av naturen, tyvärr är jag ganska dålig på att ta hand om den. Jag har normal till torr hy, finnar har aldrig varit något problem, det dyker väl upp någon eller ett par om året men inget större, snarare små plitor är det, vet inte ens om man kan kalla det finnar.

Jag använder alltid fuktighetscreme innan foundation annars blir jag väldigt torr, sen försöker jag skrubba ansiktet 2 ggr i veckan. Men det är nog tyvärr allt. Jag använder för tillfället Elizabeth Ardens "Perpetual Moisture 24 Cream" som dagcreme och Apotekets "scrubcreme"  som skrubb till antiktet.

På sommaren behöver jag bara en lätt dagcreme och kan använda det mesta, men nu under de kallare månaderna behöver jag något som verkligen återfuktar mycket. Den här vintern har jag kört på "Perpetual Moisture 24 Cream" och det har funkat bra fram tills nu, nu känns det som att den har gjort sitt då huden inte längre tar åt sig cremen på samma sätt. Men jag vet inte vad jag ska använda istället, det är en hel djungel och eftersom min hy ändrar sig hela tiden från bra till torr är det svårt att matcha med en bra creme, man kan ju inte köpa massa olika utan får försöka hitta någon slags "allcreme" Det måste ju finnas någon som inte känns som en mask utan går in fint i huden (som "Perpetual Moisture 24 Cream" gjorde i början).
  Skrubben är kanon till ansiktet, där har jag verkligen hittat rätt, små små peelingkorn som skrubbar huden försiktigt men effektivt. Den är verkligen ett kap, tror att den kostar runt 45:- och räcker ett bra tag.

Ansiktsbehandling har jag aldrig gjort, det hade varit riktigt kul, men då jag ofta får höra av diverse yrkesmänniskor hur fin hy jag har har jag inte känt något behov av det. Finns roligare grejer att lägga pengar på, smink tillexempel. Men det hade varit kul att prova någon gång. Skulle kunna tänka mig att det är ganska skönt.

Slutligen slänger jag in en liten förfrågan, ni kan väl tipsa mig om vad ni använder för dagcreme/fuckighetscreme till normal/torr hud. Inget fett, utan bara återfuktande. Tacksam för hjälpen

Kommentarer
Postat av: EyeOnBeauty

Jag använder True Look dagkräm med spf 15, fanns med i Beautybagen i feb, och den är underbar:)Lite dyr dock med sina nästa 500:- men det är den värd!

2008-03-28 @ 10:33:09
URL: http://eyeonbeautygirl.blogspot.com
Postat av: Melina

svar:ja,vad tycker du om det jag hittade då?
ha en bra fredag

2008-03-28 @ 15:54:33
URL: http://mmelina.blogg.se
Postat av: Linda

Kanske Decléors Hydra Floral kan vara något för dig?
Skyddar och ger mycket fukt, finns som både emulsion och kräm.

2008-03-29 @ 19:14:30
URL: http://bettieli.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Jag använder Lumene Blue sensitive Hydra drops, soothing moisture cream :)
Den är jättebra verkligen :) har JÄTTETORR hud utan den!

2008-03-30 @ 00:00:10
URL: http://rebeckamarianneandersson.blogg.se
Postat av: Amanda

Jag använder Decléor hydra floral, den är ganska dyr men väldigt bra och dryg, en burk räcker länge och återfuktar huden utan att göra den fet! =)

2008-04-02 @ 08:46:12
URL: http://shoppingbloggen.com
Postat av: Rebecka

hej :) var med i tävlingen på min sida där du kan vinna fina priser :)

2008-04-03 @ 22:11:16
URL: http://rebeckamarianneandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0