NOTD: Coconut Kiss

Här kommer ett av lacken från H2T-beställningen, Coconut Kiss från China Glaze. Det är en grymt snygg lila som garanterat kommer att bli en av vårens mest använda. Det har en grym finish och är en varmt lila färg. En fullträff helt enkelt, jag har tittat på det här vid varje H2T-beställning men av någon anledning har det alltid blivit bortvalt i sista steget. Men, nog pratat, här kommer istället bilder- tyvärr har jag även här problem med färgåtergivningen.



Detta är nog den bild där det blev som mest likt i färgen, IRL är det en mycket djupare och mer en varm knallig färg, jag har letat och letat efter en bra bild på detta, men inte hos någon bloggare har jag hittat någon som är kanon, tycker faktiskt att denna är en av de bättre i färgåtergivningen. Ska ta och se om jag kan "fixa" bilden så att det blir rätt nyans.

Här nedan kommer en bild som är mer lik de flesta andra på nätet i färg, och här ser man verkligen vilken glansig finish detta lacket har! Och inget överlack på denna än. (Ursäkta dessutom det lilla kladdet), jag vet inte vad jag ska säga om appliceringen, lacket var ganska rinnigt och det blev ränder i som dock jämnade ut sig efter 3e lagret. 3 lager här. Torktiden var däremot riktigt bra. Tycker att det på det stora att det är en positiv upplevelse, färgen är bara så snygg!! Men som sagt, denna bilden är till för att visa glansen, den övre färgen.



Här kommer två små klickbara om det är någon som vill se närmare.




Kommentarer
Postat av: Marie

Jag har gjort exakt likadant som du! Har inte beställt Coconut Kiss ÄN fast jag vet att jag skulle älska det. Det ser verkligen fantastiskt snyggt ut... Tur att du klickade hem det, hoppas jag har vett att göra likadant vid nästa beställning!

2009-02-15 @ 20:15:00
URL: http://fizzivy.blogspot.com
Postat av: inthemake

Aww det här är ett av de bästa lila lacken i mannaminne ;)

2009-02-16 @ 11:13:11
URL: http://inthemake.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0