Make Up Store & After Work

I fredags började jag dagen med ett besök hos optikern, nya linser hämtades ut och en strålande glad Marie skuttade iväg till frisören. Lika glatt skuttade jag därifrån 2 timmar senare. Klippt, färgad, fuktbehandlad och många hundralappar fattigare..

Träffade världens bästa Emma och innan vi åkte till Överby för ett besök på Make Up Store åt vi en god lunch på 'Briggen'. Väldigt gott, nåt kött i rodvinssås och råstekta potatis. Mums.
Det var inte världens bästa väglag på vägen till Överby, men fram kom vi i alla fall.
Och sminkade blev vi. =)
Två superheta tjejer gick därifrån ytterligare många hundralappar fattigare (jag har fortfarande inte vågat kolla hur mycket pengar jag gjorde av med). Hade tänkt att bjuda er på lite bilder på oss men tyvärr lyckades jag glömma kameran hemma. Jag är helt makalös verkligen...
Men i alla fall, det jag köpte var två ögonpennor, i färgerna Golden Days & Secret Agent . En eyeshadow Muffin (har velat ha den såååå länge nu) och en snedskuren ögonskuggepensel. Dessa har jag ju i alla fall lyckats fota så här kommer lite bilder. Tyvärr är ljuset lite kasst i huset nu så ni får hålla tilgodo.

                   

Är riktigt nöjd med mina köp, pennorna är som en dröm och kommer att vara räddningen många stressade morgnar. Muffin är perfekt som all-roundskugga och penseln blir perfekt när jag ska försöka lära mig att sota ögonen snyggt.

På fredag kväll var jag och älskling på after-work med P&T. Himla trevligt, vi bestämde oss för att det blir Turkiet i sommar. Ska bli så sköööööönt.. Sol och bad och värme... Sen var hela Uddevalla typ översvämmat när vi skulle från parkeringen så då är det tur att man har en gammal "traktor" (Volvo 740) så man tar sig över småsjöarna..

Kommentarer
Postat av: Jennie

åh alltid kul med nytt smink :)

svar: jaaa jag fryser fan fortfarande :(

2008-02-04 @ 19:26:06
URL: http://hallon8.blogg.se
Postat av: Melina

kul med nya makeupsaker!!

2008-02-04 @ 19:36:59
URL: http://mmelina.blogg.se
Postat av: Debbie

åh så roligt med nytt smink! :)

2008-02-04 @ 19:45:59
URL: http://dendardebbie.blogg.se
Postat av: Mode och skönhet

Snygg blå färg! :)

2008-02-04 @ 23:02:50
URL: http://beautycase.blogg.se
Postat av: Dress Like a Princess

:)

2008-02-05 @ 11:42:37
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack Marie för en trevlig dag när vi var på Överby. Jag hade det jättemysigt gumman!
Det får vi göra om.

Vi får höras vid snart

Puss och kram Emma :)

2008-02-07 @ 15:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0